Information operations

NYT made a mistake in conclusions on supply of rocket engines to DPRK, – Elleman


The New York Times story, which made a huge mistake blaming Ukraine for supplying rocket engines to North Korea, has not been retracted, no apology issued, nor a statement declaring the story wrong been issued.

The article has been soundly disproven, yet the NYT is holding its ground.

</end editorial>



Elleman also said that there is no evidence of involvement in the supply of engines to the Ukrainian authorities

13:49, 16 August 2017

Screenshot

Michael Elleman, the author of the recent research about the DPRK’s nuclear program using Ukrainian technologies, published by the New York Times, says that the journalists made mistakes in his conclusions. Elleman said that in his interview to the Voice of America.

“I do not know what sources the New York Times used. I just know what I told them. I’m a technical person. It became obvious that North Korea got some kind of technology. If you narrow down the sources of this technology, after analyzing its latest testing and engine parameters, you can understand what changes they made. And this all narrows down the circle of sources that could provide them with this technology, “he said in an interview with Voice of America.

He also said that before 2006, Russia bought the Cyclone-2 rocket from the Ukrainian Yuzhmash plant and said that he did not know if Ukraine was involved in the supply of these technologies to North Korea, since the Russians had access to the technologies.

Elleman added that there is no evidence of involvement in the supply of engines to the Ukrainian authorities.

Related: Ukraine’s Space Agency denies participation in DPRK nuclear program

“If these technologies were supplied from Ukraine, the Ukrainian authorities probably did not know about this,” he said.

The expert also denies involvement in these supplies and managers of the plant “Yuzhmash”.

https://ukrainian.voanews.com/embed/player/0/3986764.html?type=video

As it was reported earlier, one of the most popular and the earliest U.S. daily The New York Times published an article “North Korea’s Missile Success Is Linked to Ukrainian Plant, Investigators Say” on August 14.

Related: Ukraine never supplied missile engines to DPRK, – Turchynov

Referring to the new report by the International Institute for Strategic Studies (IISS) and American intelligence agencies, the NYT notes that “North Korea’s success in testing an intercontinental ballistic missile that appears able to reach the United States was made possible by black-market purchases of powerful rocket engines probably from a Ukrainian factory with historical ties to Russia’s missile program”.

Source: http://112.international/politics/nyt-made-a-mistake-in-conclusions-on-supply-of-rocket-engines-to-dprk-elleman-19900.html

Advertisements

2 thoughts on “NYT made a mistake in conclusions on supply of rocket engines to DPRK, – Elleman

Comments are closed.